onsdag 9. mai 2012

Hvordan man skjuler tråder når man bytter farger!

Har fått mange spørsmål om hvordan man skjuler tråder når man skal bytte farger når man hekler.

Siden jeg er en selvlært hekler, så er det ikke sikkert dette er den “riktige” måten å gjøre det på, men det funker for meg, og trådene blir skjult, og det er jo det som teller:)

Litt vanskelig å ta bilder av det, men håper dere forstår sånn ca hvertfall, hvis ikke er det bare å spørre!

Her er jeg ferdig med den blå fargen, og skal bruke hvit. Da klipper jeg den blå tråden slik at den er ca 10 cm. Jeg drar den hvite tråden gjennom den siste masken i arbeidet.

003

Jeg knyter den hvite tråden rundt den siste masken i det blå arbeidet.

Knyter slik at den hvite er ca 10 cm på den korte siden.

004

Så legger jeg de korte trådene (blå og hvit) oppå maskene som jeg skal hekle over nå.

005

Så tar jeg den hvite lange tråden og legger BAK de to korte (blå og hvit) og drar over begge de korte trådene.

006

Slik ser arbeidet ut bak da! Ser ikke at det er tråder gjemt inni her?:)

008

Håper dette hjalp litt og at dere forstår:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar