fredag 3. september 2010

Mååå bare dele en NYDELIG oppskrift med dere!!

Her om dagen laget jeg BOUNTYKAKE! Fyyyy søren, så sinnsykt god den var!!! NAMME!!! Jeg er ingen baker, og baker så å si aldri, men denne var skikkelig enkel å lage!!!! NAM NAM NAM NAM!!! Kaka mi blei litt skeiv men:P Men som sagt, jeg er ingen baker:p

279

Her er oppskriften!

Kakebunnen:

6 eggehviter

200 gram melis

200 gram kokos

 

Sjokoladekrem:

150 gram smør

150 gram lys kokesjokolade

90 gram melis

6 eggeplommer

 

Fremgangsmåte:

Pisk eggehvitene stive. Ha i melis og pisk videre til du får en tykk marengs. Vend i kokos. (Ikke bruk vispe når du har tatt i kokosen)

Fordel deigen i to runde former (24 cm i diameter) med bakepapir i bunnen. Stek kakebunnene nederst i ovnen ved 150 grader i 30 minutter til de er lett gyldne. Avkjøl bunnene helt i formene. Løsne de fra formene med en skarp kniv. Ta de ut av formene og dra av bakepapiret.

Til sjokoladekremen smeltes smøret i en liten kjele. Brekk sjokoladen i biter, og la den smelte i smøret. Avkjøl helt. Pisk eggeplommer og melis. Ha i det avkjølte sjokoladesmøret og pisk videre til kremen er tykk. Sett kremen i kjøleskapet, til den har passe smørekonsistens! Fordel halvparten av sjokoladekremen mellom kakebunnene og ha resten oppå kaken. Oppbevar kaken i kjøleskapet. Jo lenger kaken står i kjøleskapet, jo bedre blir den! La den stå i minst en time i kjøleskapet!

Den er KNALLGOD og sååå enkel å lage! Prøv:) :) :)

3 kommentarer:

  1. Å Gud. Den skal jeg prøve å lage til neste anledning! Perfekt med noe som skal stå litt, så man kan lage det dagen før man skal noe! :)

    SvarSlett
  2. Den både høres og ser god ut !! Og så bounty da som er så godt. MEn er ikke god på marens, så kan jeg spørre omtrent hvor lenge du piska de ???

    SvarSlett
  3. Namm så deilig den så ut - jeg BAKER ALDRI selv - så kanskje jeg skulle prvød meg på denne :))
    Klem

    SvarSlett